top of page

Is jouw website verouderd? Nu een gratis check-up!

Bijgewerkt op: 1 mei 2019

Tegenwoordig gaat een standaard website ongeveer drie jaar mee. Daarna zijn er vaak nieuwere en ook veiligere technieken mogelijk. Dat wil niet zeggen dat iedere drie jaar een nieuwe website nodig is. Zeker niet als je webdesign goed doordacht is. Maar sommige dingen kunnen echt niet meer. Hieronder een opsomming van wat er mis kan zijn. Herken je één van deze punten in jouw website, dan is het de hoogste tijd om dat aan te pakken!




Responsive

Een moderne website is responsive. Dat betekent dat ongeacht op welk scherm je de website bekijkt (desktop, tablet of smartphone), hij altijd optimaal zichtbaar is. Hierbij is het erg belangrijk dat je website niet alleen responsive maar ook aangepast is voor een optimale mobiele weergave én 'HTML5 proof'. Anders verlies je bezoekers. Alleen als jouw website een goede mobiele weergave heeft, neemt Google jouw website op in de mobiele zoekresultaten! Zorg er ook voor dat je website voldoende snel laadt!


SEO (Search Engine Optimalisatie)

Is jouw website optimaal aangepast voor zoekmachines? Een aantal keywords in de ‘meta-tags’ is al lang niet meer voldoende. Wil je goed gevonden worden in Google moet het hele plaatje kloppen.


Social Media

Probeer Social Media te koppelen aan jouw website. Een blog met de mogelijkheid dit te delen op Facebook, Twitter, LinkedIn is snel gemaakt. Niets doen met Social Media is een gemiste kans.


Statistieken van jouw website

Het is van belang om te weten wat jouw bezoekers wel en niet doen op jouw website. Wil je bijvoorbeeld dat ze naar een bepaalde pagina geleidt worden, of reageren op een”Call to Action”

Meten is weten. Uit Google Analytics kun je al heel veel informatie halen. Stel doelen en kijk of deze gehaald worden. Analyseer de informatie en optimaliseer de website daarna om de bezoekers daar te krijgen, waar je ze wilt hebben.


Ververs jouw website

Als de website eenmaal staat voeg dan regelmatig nieuwe content toe. Hiermee laat je zien dat er wat gebeurt in jouw bedrijf. Niet alleen de bezoeker maar ook Google vindt het erg fijn als er nieuwe dingen op de site komen. Jouw site wordt daardoor hoger gewaardeerd door Google.

Doe je niets meer aan je website, nadat hij gemaakt is, dan zal je na verloop van tijd lager in de ‘ranking’ dalen.


Conclusie

Een moderne website is responsive, mobiel vriendelijk, HTML5 proof en is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Er is een link met Social Media en de website laadt snel. Interactie op de website wordt geanalyseerd en de website daarna geoptimaliseerd. Er wordt regelmatig nieuwe content geplaatst.


Kun je op één van de volgende vragen “Ja” antwoorden, kom dan in actie!

  • mijn website is niet responsive en mobiel vriendelijk

  • mijn website is niet optimaal voor Google (zoekmachines)

  • Ik doe nog niets op Social Media

  • ik wil weten wat bezoekers op mijn website doen

  • ik wil regelmatig nieuwe content op mijn website


Wij bieden je een gratis check-up aan voor je huidige website en begeleiden je indien gewenst naar een optimale website! Bel. 06 542 547 24 of kijk op www.creative-impact.nl


bottom of page